تاریخ امروز :
تالار های نیک صالحی - Powered by vBulletin
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
صفحه 1 از 7 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 20 از 123

تعبیرخــواب بر اساس حروف الفبا

  1. #1
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض تعبیرخــواب بر اساس حروف الفبا

    خواب‌هايي كه مي‌بينيم بازتاب حالات روحي، دغدغه‌ها و ضمير ناخودآگاه ماست. تعبير كنندگان خواب بر اساس نشانه‌هايي كه بعد از بيداري به ياد مي‌مانند نتيجه‌گيري‌هاي جالبي از وضعيت روجي و جسمي فرد بيان مي‌كنند.





    امیدوارم از این تاپیک استقبال بشه...

  2. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما وحید68 برای ارسال این پست سودمند:


  3. #2
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    اول از آب شروع می کنیم ...




    آب؛

    تعبیـــر:
    محمد بن سيرين گويد: اگر بيندكه بر فراز آب همي رفت، چون آب دريا و رودخانه و آن چه بدين نمايد، دليل كند بر قوت ايمان و اعتقاد پاك وي، و اگر بيند كه از آب صاف خوشگواري بسيار خورد، دليل كند كه عمرش دراز بود و معشيت وي خوش بود. اگر بيند كه آب شور همي خورد، تاويل به خلاف اين بود و اگر بيند كه از دريا آب خوشگوار همي خورد، دليل كند كه به قدر آن، از پادشاه مال و نعمت يابد و اگر بيند كه جمله آب دريا را بخورد، دليل كند كه پادشاهي همه جهان را بگيرد. و بعضي گويند كه به قدر آن كه از آب دريا خورده بود وي را بزرگي و مال و نعمت حاصل شود، جون آب روشن و صافي بود. اما اگر تيره بود، آن چه بدو رسد با رنج و سختي و بيم و ترس بود.ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه آب گرم همي ريختند، چنانكه او را خبر نباشد، دليل كند كه بيمار شود يا غمي سخت بدو رسد و اگر بيند كه در آب بيفتاد، دليل كند كه در رنج و غم گرفتار شود و اگر بيند كه آب به جام برداشت، دليل كند كه بر مال و زندگي فريفته شود و اگر بيند كه در كاسه آبگينه به زن خويش آب داد، و كاسه آبگينه را نسبت به جوهر زنان كرده اند و آب كه در كاسه آبگينه باشد فرزند و طفل بود ك در شكم مادر باشد.اگر بيند كاسه بشكست و آب بريخت، دليل كند كه جفت او بميرد و فرزندش بماند، اگر ديد كه آب بريخت و كاسه تهي ماند، دليل كند كه فرزندش بميرد و زن او بماند، اگر بيند كه بي بها آب به مردم همي داد، دليل كند كه در دنيا و آخرت خير او به مردم برسد و جايگاه خراب آبادان كند. اگر بيند كه در خانه كه اندر آن آب ريخته بود داخل شد، دليل كند كه غمگين و متفكر گردد. اگر بيند كه آب صافي در پياله، مانند سگي خورد دليل كند كه زندگاني به عيش و عشرت گذراند، اما كاري كند كه بلا و فتنه بدو رسد، كه مال جمع را اندك اندك به مردمان بخشد و به خيرات خرج كند.جابر مغربي گويد: آب ها كه به وقت زياد شود، دليل كند كه در آن سال فراخي و نعمت بود و اگر آبهاي بسيار ديد كه به زمين خورد، دليل كند كه مردمان عامه آن سال راسلامت و عافيت بود. و اگر بيند كه آبها از سر مردمان فرود مي آيد ، دليل كند كه در آن سال نعمت و فراخي بود در آن ديار و اگر بيند در خانه وي آب تيره ايستاده باشد، تاويلش به خلاف اين است.حضرت دانيال گويد: آب دادن باغ و كشت، از جوي ها و رودها، دليل كند بر مال و رستگاري از غم و اندوه و آب دادن مردمان را،دليل كد بر دين و ديانت و كردارهاي نيك و پسنديده و اگر بيند كه به آب اندر همي رفت و اندر آن وقت، تن او قوي بود، خاصه كاري اندر آنكار ظاهر گردد و اگر بيند كه در آب صافي رفت و تن او پوشيده بود، دليل بر قوت دين بود وتوكل كردن بر ايزد تعالي و استقامت كار وي و اگز آب پاك بر وي ريخت، دليل كند كه از آن كس خير و منفعت بدو رسد و اگر آب تيره بر وي ريخت، تاويلش به خلاف آن بود.حضرت امام جعفر صادق فرمايد: به آب فرو رفتن در خواب را، معبران بر پنج وجه تعبير كنند. اول: يقين، دوم: قوت سوم: كار دشوار، چهارم: نديمي، پنجم: عمل از جهت رئيس شهر. بدان كه تعبير باران درحرف (بي) بيان كنيم و تعبير آب چشمه و آب جوي به حرف (جيم) و آب دريا را به حرف (دال) و آب رود به حرف (را) و آب كاريز به حرف (كاف) و هم بر اين قياس، خوابهاي ديگر را به ترتيب هر چيزي به موضعش باز نمائيم.

  4. #3
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آباداني؛


    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه جايگاهي خراب را آبادان همي كرد، چون مسجد و مدرسه و خانقاه و آن چه را بدين ماند، دليل كند بر صلاح دين و خرد و ثواب آخري كه وي را حاصل شود واگر بيند كه زميني خراب از خود آبادان همي كرد، چون سرا و دكان و مانند اين، دليل كند كه خير و فايده اين جهان يابد و اگر بيند كه جايگاه آبادان بيفتاد و خراب شد، دليل كند كه به اهل آن جايگاه، بلا و مصيبت رسد. جابرمغربي گويد: اگر كسي خويشتن را به خواب، در جايگاهي آبادان مقيم بيند دليل كند كه خير و منفعت يابد، به قدر آباداني ك ديده بود و اگر به خلاف بيند، دليل بر شر و فساد و مضرت وي كند. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن آباداني به خواب بر چهار وجه بود: اول: بر صلاح كارهاي اين جهاني. دوم: خير و منفعت، سوم: بر داد و كامراني، چهارم: بر گشايش كارهاي بسته

  5. #4
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آبخانه؛
    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: اگر كسي درخواب بيند كه آب خانه همي ساخت، دليل كند كه به جمع كردن مال دنيا، حريص گردد و راغب گردد و نخواهد كه از مال خود چيزي خرج كند، و بعضي از معبران گفته اند دليل كند كه زن جادويه وي را حاصل گردد و آن زن حرام خوار و بي ديانت بود و اگر بيند كه در آبخانه بول و غائط همي كرد، دليل كند كه درجميع مال غريق بود. اگر بيند كه كسي در چاه آبخانه خود افتد دليل كند مال خويش را هزينه كند و اگر بيند كه در آنجا بيفتاد يا درچاه آبخانه بيفتاد، دليل كند كه مال كسي به غضب ستاند و اگر بيند كهب يفتاد و دست و پايش شكست، دليل كند كه بلاي سخت بدو رسد.حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن آبخانه در خواب بر پنج وجه بود: اول: مال حرام. دوم: عيش دنيا. سوم: خزينه. چهارم: شروع در حرام. پنجم: زن خادمه و حرامخوار.

  6. تشکرها از این نوشته :


  7. #5
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آبدستان؛
    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: آبدستان در خواب خزينه دار و صاحب تدبير بود كه دخل و خرج در دست ا و بود، اگر بيند كه پادشاهي آبدستان به وي داد دليل كند كه خزينه دار و مدير پادشاه بود و اگر او ره كسي دهد هم، بر اين قياس بود.ابراهيم كرماني گويد: آبدستان درخواب، خامم بود. و اگر بيند كه آبدستان او بشكست يا ضايع شد، دليل كند كه زن از وي جدا گردد يا بميرد. و اگر بيند كه از آبدستان آب همي خورد، دليل كند كه وي فرزندي حاصل شود خاصه، كه آب را صافي بيند و خوش طعم. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن آبدستان در خواب بر پنج وجه بود: اول: خادم، دوم: خزينه، سوم: مدير كار، چهارم: فرزند، پنجم: روزي اندك از جايي كه اميد ندارد.

  8. #6
    Aryaii آواتار ها
    Aryaii آفلاين است کاربر خوب
    تاریخ عضویت
    Mar 2008
    سن کاربر
    19
    محل سکونت
    Nokia C6 01
    نوشته ها
    485
    تشکر
    259
    تشکر شده 601 بار در 304 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    ممنونم خیلی مطالب خوبی هستند و من هر روز اونارو می خونم
    1 کیــــــلو باش====> آدم باش:shame:

  9. تشکرها از این نوشته :


  10. #7
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آب بيني:
    تعبير:
    حضرت دانيال گويد: آب بيني، دليل بر فرزند كند. اگر بيند آب از بيني او همي آمد، دليل كند كه وي را فرزند آيد و اگر بيند كه از بيني او خل بيرون آمد همين دليل كند.ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه از بيني او آب همي فرود آيد، دليل كند كه وامش داده شود و از رنج و سختي و غم بدهد. اگر بيمار بود، شفا يابد.محمد بن سيرين گويد: آب بيني در خواب فرزند بود، ليكن اگر بيند كه آب بيني بر اندام وي افتاد، دليل كند كه وي را پسر آيد. اگر بيند كه بر زمين افتاد، دليل كند كه دختر آيد. اگر بيند كه آب بيني بر زن خويش افتاد، دليل كند كه زن او آبستن گردد، وليكن فرزند را بيفكند و اگر بيند كه زن بر وي آب بيني افكند، دليل كند كه او را پسري آيد. اگر بيند كه آب بيني در سراي همسايه افكند، دليل كند كه با زن همسايه خيانت كند، و اگر بيند كه آب بيني خود را در بستر مردي افكند، همين دليل كند.محمد بين سيرين گويد: اگر بيند كه آب بيني خود را همي خورد، دليل كند كه او را فرزند شود. اگر بيند كه آب بيني او سياه و تيره بود، دليل كند كه فرزند او را اندوه و مصيبت رسد و اگر بيند كه آب بيني او زرد بود، دليل كند كه فرزندش بيمار گردد.

  11. #8
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آب دهان:
    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: اگر بيند آب دهان مي انداخت، سخني گويد كه او را حلال نباشد و اگر بيند كه در مسجد آب دهان مي انداخت دليل كه سخن در دين گويد و نيز به هر موضع كه آب دهان انداخت، در اصل آن موضع گويد: اگر بيند كه آب دهان بر ديوار انداخت دليل كه مالي هزينه كند در رضاي حق تعالي. اگر آب دهان به زمين افكند، دليل كه ضياع خرد. اگر آب دهان به ديوار افكند، دليل كه عهد بشكند يا قسم دروغ گويد.ابراهيم كرماني گويد: اگر آب دهان گرم بود، دليل درازي عمر است، اگر سرد بود، دليل مرگ است، اگر سياه بود غم و اندوه است، آب دهان زرد دليل بيماري است. آب دهان خشك دليل درويشي است و لعاب دهان چون از دهان بيرون آيد، بي آن كه جامه را بيالايد، عملي است كه بگويد، اگر لعاب خون باشد، دليل است كه عملي باطل و دروغ گويد. اگر بيمار بلغم از دهان به زمين افكند، دليل كه از بيماري شفا يابد. اگر ديد بلغم از گلو بيرون آور و به آستين بگرفت، مال خود بر عيال هزينه كند.جابر مغربي گويد: اگر كسي بيند آب دهان بر او انداختند، دليل كه به اهل بيت وي طعنه زنند. اگر بيند خون به آب دهان آميخته بود، دليل كه مال حرام بخورد و دروغ بسيار گويد.

  12. #9
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آبستني؛
    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه شكم او بزرگ شده بود چون زن آبستن، دليل كند كه او را مال و نعمت دنيا حاصل گردد و هرچند كه شكم بزرگتر بيند، مال دنيا بيشتر بود.ابراهيم كرماني گويد: اگر فرزند نابالغ خود را آبستن بيند، دليل كه اگر پسر بود، پدرش را نعمت و مال حاصل گردد و اگر بيننده خواب دختر بود، مادرش را نعمت و مال حاصل شود.

  13. #10
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آبكانه؛
    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: خوردن آبكانه دليل بر رنج و بيماري تن كند. اگر بيند كه آبكانه همي خورد، دليل كند كه به قدر آن وي بيماري بود.ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه آبكانه بريخت يا از وي هيچ نخورد دليل كند كه از غم و اندو فرج يابد و اگر بيمار بود شفا يابد.حضرت امام جعفر صادق فرمايد:خوردن آبكانه بر پنچ وجه گفته اند: اول: بيماري، دوم: غم، سوم: خصومت، چهارم: حاجت، پنچم: ناسازگاي با اهل و عيال

  14. #11
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آبگينه؛
    تعبیر:
    حضرت دانيال گويد: آبگينه در خواب زن بود، اگر بيند كه در آبگينه آب همي خورد، دليل كند كه زن خواهد و مال يابد، اگر بيند كه در آبگينه به كسي شراب داد، دليل كند كه از بهر كسي زن خواهد.محمد بن سيرين گويد: اگر كسي بيند كه آبگينه سفيد داشت و نامش بر آنجا نوشته بود، دليل كند كه دولت ديني و دنيايي يابد و جاجت او روا گردد. اگر بيند كه بر اين آبگينه نام پادشاه نوشته بود، دليل كند كه اجلش نزديك بود، اگر بيننده خواب پادشاه باشد. اگر پادشاه نباشد، دليلل كند كه بر قدر واندازه او خير و خرمي يابد.جابر مغربي گويد: اگر بيند كه آبگينه داشت، بيفتاد و بشكست، دليل كند اگر زن دارد طلاقش دهد و اگر زن ندارد، زني ازخويشان و ي رحلت كند و بدان كه آبگينه به تاويل، به منزله خداوندگار بود و بعضي از معبران گفته اند: آبگينه كسي بود كه كارهاي زنان گذارد و پيوسته او را زنان مخالطت بود.

  15. تشکرها از این نوشته :


  16. #12
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آبله؛
    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: آبله درخواب زيان مال بود. اگر بيند كه بر تن او آبله بود، به قدر آن خواسته مال او را حاصل شود.ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه بر تن او آبله بود، به قدر آن مال حرام حاصل شود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: آبله به تن ديدن بر پنج وجه بود: اول: زيادتي مال، دوم: زن خواهد، سوم: پسرش آيد، چهارم: حاجت روا شدن، پنچم: از ترس و بيم ايمن شود، چون ابله سفيد.

  17. #13
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آبنوس؛
    تعبیر:

    محمد بن سيرين گويد: ديدن آبنوس در خواب، مردي بود ك در كار خويش سخت و محكم، اما توانگر و بخيل بود و از وي چيزي به كس نرسد.ابراهيم كرماني گويد: آبنوس در خواب، زني بود هم بر اين صنعت كه ياد كرده شد.حضرت امام جعفر صادق فرمايد: آبنوس در خواب، كسي باشد هم بر اين صفت كه ذكر شد.

  18. تشکرها از این نوشته :


  19. #14
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آتش؛
    تعبیر:

    حضرت دانيال گويد: اگر كسي آتش بي دود در خواب بيند دليل كه به پادشاهي نزديك شود و كار بسته او گشاده شود. اگر بيند كه كسي وي را در آتش افكند و وي را سوخت دليل كند كه پادشاه بر وي ستم كند، ليكن زود خلاصي يابد و بشارت و نيكوئي يابد. و اگر بيند كه آتش وي را نسوخت، دليل كند كه روي به كراهت، سفري كد و اگر آتش را با تف و سوز بيند، دليل كند كه از علت تب، بيمار گردد و اگر بيند كه آتش اندام وي را بسوخت، دليل كند كه به قدر آن سختگي وي را رنج و مضرت رسد، و اگر بيند كه آتش در خانه وي افتاد و همه اندام وي را بسوخت و زبانه همي زد و از او سهم و ترس در دل او نيامده، دليل كند كه محنت و مصيبت بدو رسد و سبب بيماري و ضعف بود، چون سرما و طاعون و آبله و سرخچه و آن چه بدين ماند، و اگر بيند كه از آن آتش فرا گرفت، دليل كند كه به قدر آن، از مال حرام به وي رسد و اگر بيند كه آتش را دود بود، دليل كند كه به قدر آن مال حرام، وي را به رنج و تيمار حاصل گردد يا جنگ و خصومت و اگر بيند كه از آتش، گرمي و تيس به او رسيد دليل كه كسي وي را در روز غيبت كند.ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند كه شعله آتش به مردمان همي انداخت، دليل كند كه در ميان مردم، عداوت و دشمني افكند و اگر بازرگاني بيند كه آتش در دكان و كالاي او افتاد، دليل كند كه كالائي كه دارد بر باد دهد، يا آن چه به دُر مي ارزد، به سه درم فروشد و بر كسي شفقت نبرد، و اگر بيند ك آتش در خانه كسي افتاده، دليل كه آن كس در جنگ و فتنه و جور سلطان افتد. و اگر بيند كه آتش جامه او را به سوخت، دليل كه با خويشان جنگ و خصومت كند، يا از سبب مال اندوهگين گردد. و اگر كسي آتشي عظيم در زمين بيند، دليل كند كمه در آن موضع فتنه و جنگ افتد و اگر چيزي سوخته بيند دليل كند كم از جهت زنان وي، را با كسي خصومت كند و اگر بيند در شهري يا محلي يا در سرائي آتش افتاد، چنانكه هر چه بود همه را بسوخت و آن آتش زبانه مي زد و او را سهمگين همي داد، دليل كند كه در آن موضع، جنگ و كارزار بود، يا بيماري صعب افتد. اگر بيند كه آتش برخي چيزها را بسوخت و برخي رها كرد و اورا سهمگين بداشت، دليل بود بر جنگ و كارزار در آن موضع. اگر زبانه و فروغ نداشت، دليل بر بيماري صعب كند. اگر آتش را با دود بيند دليل كند بر ترس و بيم اندر كارها.اگر بيند كه آتش از آسمان بيفتاد، شهري يا محله يا سرائي بسوخت، دليل كند كه آن بلا و فتنه كه گفته شد، بر اهل آن موضع شهر بود. اگر بيند كه آواز سهمگين داشت و زبانه همي زد و درجائي افتاد، ليكن گزند نمي كرد، دليل بود كه در ميان اهل آن موضوع، گفتگوي و خصومت افتد به زبان. و اگر بيند كه از زيرزمين آتش سهمگين برآمد سوي آسمان شد، دليل بود كه اهل آن موضع يا دوستان حق تعالي حرب كند به دروغ و بهتان گفتن بر وي، به قدر و قوه آن آتش كه ديده بود. اگر بيند آتشي از جائي به جائي افتاد و آن آتش هيچ گزند نمي كرد، دليل بود كه در آن منفعت يابد و اگر درويش بود توانگر گردد.اسماعيل بن اشعث گويد: اگر كسي بيند كه از آسمان، مانند باران آتش مي باريد، دليل بر بلا و فتنه و خونريزي بود، از جهت پادشاهان در آن موضع و اگر بيند كه آتشي از آسمان بيامد و چيزهاي خوردني كه از آن او بود بسوخت، دليل كند كه طاعتهاي وي، نزد حق تعالي پذيرفته شود. و اگر بيند كه از آسمان آتش همي آمد و كسي را نسوخت، بيم عذاب حق تعالي باشد. و باشد كه از پادشاه وي را بيم بود و اگر بيند كه بر سر آتشي بزرگ گرم مي شد، دليل كند كه به پادشاهي بزرگ نزديك گردد و اگر بيند كه بر آتشي چيزي همي ريخت، دليل كند كه شغل دنياي وي تمام گردد. و اگر بيند كه آتشي از آسمان فرود آمد و نبات زمين را بسوخت، دليل كند كه در آن ديار مرگ مفاجات بسيار بود. و اگر بيند كه آتشي بزرگ، قبّه يا مناره بسوخت، دليل كند كه پادشاه آن موضع هلاك گردد. بعضي از معبران گويند: اگر كسي بيند كه آتشي از زمين برآيد و فروغ مي داد، دليل كند كه در آن موضع، گيج بود.حضرت امام جعفر صادق فرمايد: اگر بيند پاره هاي آتش مي خورد، دليل كند كه مال يتيمان خورد و اگر بيند كه از دهان وي آتش بيرون مي آيد، دليل كند كه سخن دروغ و بهتان گويد. و اگر بيند كه از هر جايي آتشهاي سوزنده مي گرفت، دليل كند كه از هر جائي ميانجي كند، ميان رعيت و مردمان پادشاه. اگر بيند كه در پهلوي او آتشي افروخته بود او را زيان داشت، دليل كند كه بدو خير و نيكي رسد.اگر بيند هيزم آتش عظيم مي سوخت، دليل كند بر جنگ و فتنه در آن ديار. اگر بيند كه آتش در مردم مي زد، دليل نصرت بود او را بر دشمنان. و اگر بيند كه آتش وي را بسوخت و آن آتش را نور نيست، دليل است كه كسي را از خويشان و فرزندان وي فرزندي آيد، كه مردمان بر وي ثنا گويند و مال و بزرگي يابد به قدر آن آتش. اگر در رزمگاه، آتش بيند، دليل كند بر بيماريهاي صعب، چون آبله و طاعون وسرسام و مرگ مفاجات. اگر آن آتش را با دود بيند، دليل كند كه از پادشاه، او را ترس و بيم بود. اگر آتش را در بازار بيند، دليل كند بر بي ديني اهل بازار و آن كه اهل بازار در تجارت، انصاف ندهند و در خريد، دروغ گويند. اگر در درياي آتشي افتاده بيند، دليل كند كمه در مردم آنجا، مصادره بود از پادشاه، و از اوبر رعيت ظلم رسد. اگر در راه مجهول آتش بيند، دليل بر بي ديني بود. و اگر آتش در جامه كسي افتاده بيند، دليل كند كه آن كس را مصيبت و ترس و بيم بود و اگر خويشتن را بر آتش ايستاده بيند، دليل كه او را رنج رسد.

  20. #15
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آتش افروختن؛
    تعبیر:

    محمد بن سيرين گويد: آتش افروختن به خواب، پادشاه را قوت بود و آتش بي دود، فروغ قوت بود و آتش با دود، پادشاه ستمگر و غم و اندوه وزيان بود. و اگر بيند كه آتش برافروخت تا گرم شود، ياكسي ديگر بدان گرم شود، دليل كه چيزي طلب كه از آن منفعت يابدو اگر بيند كه بي فايده آتشي برافروخت، دليل كند كه بي سبب جنگ و خصومت كند و اگر بيند كه آتشي برافروخت تا چيزي بريان كند، دليل كه كاري پيش گيرد به سبب غيبت مردمان، تا طلب حال كسي كند. واگر بيند كه از آن بريان بخورد، دليل كند كه به قدر آن، روزي به وي رسد، با غم و اندوه. و اگر بيند كه به زير ديگر آتش مي افروخت، و در ديگ گوشت بود يا چيزي ديگر، دليل كه كاري بسازد كه از آن كار كدبانوي خانه را منفعت رسد. و اگر بيند كه در آن ديگ هيچ طعام نبود، دليل كند كه از آن كار او را غم و اندوه بود. و اگر بيند كه آتشي برافروخت حلوا پزد، دليل كه او را سخني نيكو گويند. و اگر بيند كه آتشي برافروخت از براي روشنائي، دليل كند كه كاري را به حجت و برهان روشن گرداند.ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند در جايگاهي آتشي برافروخت تااهل آن جايگاه را بسوزاند، دليل بود كه اهل آن موضع راغيبت كند و بدي گويد. و اگر بيند آتش را در تنور يادر آتش دان همي افروخت بي آن كه طعام پزد، دليل كند كه بامردي از خويشان و يا اهل بيت، او جنگ و خصومت افتد. و اگر بيند كه خواست تا آتش برافروزد از بهر منفعت خويش، و آن آتش برنمي افروخت و روشنائي نمي داد، دليل كند كه از علم خويش برخورداري يابد. و اگر اين كس پادشاه بود، عز و جاه و دولتش افزون گردد، و اگر بيند آن آتش كه افروخت بِمُرد، دليل كند كه هلاك گردد.جابرمغربي گويد: اگر بيند كه در بيابان آتش مي افروخت كه مردمان از نور آن آتش راه مي يافتند، و هر كس به موضع و مقام خويش مي رفتند، دليل كند كه از علم و حكمت او بهره يابند و راه راست گيرند. و اگر بيند كه آن آتش فرو مي رود و نور او زايل مي گردد، دليل كند كه احوالش متغير باشد و از دنيا رحلت كند و اگر بيند كه آن آتش در بيابان افروخت، نه به راه راست، دليل كه علم او مردمان را به راه ضلالت برد. و اگر بيند كه آتشي در موضعي برافروخت، تا آن موضع را بسوزد، و آتش آن را بسوخت و از بازرگانان بود، دليل كه خريد و فروخت به نفاق كند و مالش حرام بود. و اگر بيند كه از خانه همسايه آتش همي برد، دليل كند كه مالي حرام بدو رسد.

  21. #16
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آتش پرستيدن؛
    تعبیر:

    حضرت دانيال گويد: اگر كه آتش را مي پرستيد و سجده مي كرد، دليل كه پادشاه ستمگر را سجده كند و به خدمت او مشغول شود. اگر بيند كه تنور يا آتش يا چراغ را سجده مي كرد، دليل كه به خدمت زنان همي مشغول شود. و اگر بيند كه آتش را بوسه همي داد و مي پرستيد، دليل بود كه صاحب خبر پادشاه شود. اگر بيند كه در ميان آتش مي غلتيد، دليل كه براي پادشاه به طوع و رغبت بازرگاني كند، وليكن عاقبت كارش بر خطر بود، خاصه كه از آتش بر تن او آسيب رسد. اگر از آتش به او آسيبي نرسد، دليل كند بر رسالت و سلامت نفس و جمعيت با روزگار او از پادشاه وقت. اگر بيند كه در ميان آتش رفت، دليل كند كه به قدر آن از پادشاه منفعت يابد. اگر بيند كه آتش از روي جامه يا از دست او روشنايي مي داد، چنانكه خلق از نور او متحير بودند، دليل بود كه بر دشمن ظفر يابد، و مراد دو جهاني حاصل شود..اگر كسي در خواب بيند كه آتش مي پرستيد، دليل كند كه بازدار و عواني كند، و آن آتش كه مي پرستيد، اگر برشكل اخگري بود، غرض او از دين جمع كردن مال بود، و مال حرام بسيار حاصل كند.

  22. #17
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آتش دان؛
    تعبیر:
    محمد بن سيرين گويد: آتش دان به خواب، زني بود كه خدمت خانه كند، اما اگر آن آتش دان آهنين بود، دليل كند كه آن زن از خويشان اهل آن خانه بود و اگر آتش دان چوبين است، دلل كند كه آن زن از خويشان اهل آن خانه نبود و از اهل نفاق بود. اگر آتش دان از گل است، دليل كند كه آن زن از اهل گردنكشان باشد، و از مشركان نيز بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن آتش دان به خواب بر دو وجه است: اول: زن خادمه، دوم: كنيزك.

  23. #18
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آتشکده؛
    تعبیر:
    محمدبن سيرين گويد: آتشكده به خواب، جايگاه مكرره بود.ابراهيم كرماني گويد: آتشكده جايگاه مردم احمق و خالي بود. اگر بيند كه در آتشكده رفت و از آنجا چيزي به وي رسيد، دليل كند كه آن مقدار مذلت و خواري به وي رسد، ليكن از بدي برهد و سرانجام پشيماني خورد.

  24. #19
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آرد؛
    تعبیر:

    دليل است بر مال و نعمت حلال كه بي رنج بدو رسد.حضرت دانيال گويد: اگر بيند كه آرد چون برف از هوا مي آيد، دليل است كه به قدر آن مال و نعمت حلال او را حاصل گردد، از آنجا كه اميد ندارد.محمد بن سيرين گويد: آرد جو ، به تاويل درستي دين بود، و آرد گندم، مالي بود از تجار وبسيار فايده بود، و آرد كاورس مال اندك بود كه حاصل شود.جابرمغربي گويد: آرد فروش به خواب ديدن، مردي باشد كه دين خويش را به دنيا آورده بود.

  25. #20
    وحید68 آواتار ها
    وحید68 آفلاين است كاربر كارامد

    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    سن کاربر
    21
    محل سکونت
    N73
    نوشته ها
    1,629
    تشکر
    1,788
    تشکر شده 1,315 بار در 795 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض

    آرد بيز؛
    تعبیر:
    ابراهيم كرماني گويد: آرد بيز به خواب، مردي بود كه در ميان دوستان و خويشان همي گردد. محمد بن سيرين گويد: ارد بيز به خواب زني بود فضول، يا خادمي بود. اگر بيند كه آرد بيز بزرگ نو فرا گرفت، ياكسي به وي داد، دليل كند كه زني ياخادمي، چنانكه گفتيم، خدمتكار و دوست وي گردد و بعضي از معبران گويند: مردي مصلح كه در خدمت او مقيم بود و دوست وي شود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: آرد بيز درخواب بر چهار وجه بود: اول: مردي مصلح، دوم: زني فضول، سوم: خادم، چهارم: منفعت اندك.

صفحه 1 از 7 12345 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 08:41 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : سئو
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved