تاریخ امروز :
تالار های تخصصی نیک صالحی - Powered by vBulletin
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    maya2015 آفلاين است کاربر ویژک نیکصالحی
    تاریخ عضویت
    Apr 2015
    نوشته ها
    1,361
    تشکر
    87
    تشکر شده 187 بار در 167 ارسال

    پیش فرض ۵+۱ اصل مهم در طراحی بسته بندی تاثیر گذار در فروش

    هنگامی که کالاها و بسته بندی ها خلاقانه و یا حداقل بر اساس اصول بازاریابی و برندینگ باشند و یا با طراحی یک بسته بندی متفاوت و انقلابی،می توانید “قوانین موفقیت” را زیر پا ‌گذارید و سریعتر از انتظار پله های موفقیت را طی نمایید .




    در این مقاله سعی داریم بپردازیم به عناصرمهمی که می تواند شما را به این امر نزدیک کند وموارد مهم برای رسیدن به موفقیت در بسته بندی را تعریف و بررسی کنیم (هم اکنون بسیاری از موارد در مجموعه نکوکارتن هنگام تولید و طراحی بسته بندی در نظر گرفته میشود) :



    ۱- قابلیت دیده شدن : شلوغی قفسه یک مشکل بسیار جدی در قفسه های فروشگاه است. بنابراین بزرگترین چالش طراحی هر بسته‌بندی این است که چگونه در این شلوغی دیده شود در حالی که چندان نیز با محصول داخلی خود بی ربط به نظر نرسد.



    مطالعات ردیابی چشم نشان می دهد که مصرف کنندگان در واقع به دو سوم محصولات موجود قفسه ها نگاه نمی کنند حتی در حالی که درگیر یک آزمایش خرید هستند(دنبال جنس مورد نظر خود با سعی و خطا میگردند).




    درک قوی از چگونگی فروش و تجارت یک محصول،کلیدی و بسیار مهم است، درک این موضوع که برندها کنترل کمی بر محیط خرده فروشی دارند و به همین دلیل ممکن است لازم باشد تا بدترین حالت را در نظر بگیرند، کمک خواهد کردکه برندها برای قابلیت دیده شدن نیز برنامه‌ریزی کنند.

    هنگامی که بخواهید قابلیت دیده شدن را ارتقاء دهید، استفاده از رنگ یا فضاهای خالی و سفید می تواند به نفع شما باشند.برای مثال، برند محصولات “گارنیر فروکتیز”
    با بهره گیری از رنگ سبز نئونی روشن، هنگامی که تمام محصولاتش در کنار هم درقفسه قرار می‌گیرند، یک تأثیر بزرگ ایجاد می‌کند.

    در دنیایی که عوامل انگیزشی بیش ازحد شده اند، به نظر می رسد که
    سادگی بیشترینتضاد را ایجاد می کند و این امکان را ایجاد می کند که محصولات شما در قفسه ها به چشم بیایند.




    این بسته بندی و کارتن سازی چشم نواز است و چیدمان آنبراحتی چشم را به خود جلب می کند اما محتوای آن با نوع بسته بندی فاصله دارد و این می تواند یک ریسک باشد.



    ۲- قابلیت خرید : آیا تابحال از خود پرسیده اید که چرا عرضه بسیاری از محصولات جدید با شکست مواجه می‌شود؟

    فروشگاه ها مملو ازانتخاب های مختلف هستند و مشتریان معمولا هنگامی که با حق انتخاب های مشکل و گوناگون روبرو می شوند، کالایی را که از قبل آن را می شناسند انتخاب می کنند.

    طراحی قابلیت خرید برای یک کالا فراتر از کمک به مشتری برای یافتن محصول مناسب است و در حقیقت بایدنشان دهیم که ارتباط بین محصولات چگونه است و اینکه چه شباهت ها و تفاوت هایی بین آنهاست.تعیین تمایزات هر محصول و مشخص کردن مزایای منحصر به فرد محصولات به طور واضح در نهایت باعث افزایش خرید خریداران خواهد شد.





    ۳- تمایز : متأسفانه یا خوشبختانه تصمیمات خرید اغلب بر اساس احساسات اتخاذ می شوند تا اینکه مبتنی بر حقایق باشند و دیده شدن آنها تا حد زیادی بر اساس طراحی بسته بندی است.



    به منظور سبقت گرفتن از رقیبان، طراحی بسته بندی شما باید عناصری برای دیده شدن داشته باشد. به عبارت دیگر، بسته بندی شما بایستی در نگاه اول، سالم ترین، مفرح بخش ترین ، کاربردی ترین و … باشد. سپس، توضیحات و مطالب دیگر مشتری را از لحاظ منطقی می تواند متقاعد کند، اما کلید اصلی تمایز است.





    ۴- پیام رسانی : همیشه یک پیام واحد روشن را طراحی کنید. مطالعات ردیابی چشم نشان می دهد که مشتریان تنها ۵ ثانیه را صرف تحلیل یک بسته بندی می کنند، پس در این حالت، داشتن یک توضیح واضح که به چشم بیاید مؤثرترین حالت ممکن است. مطالعات نشان می دهند که اضافه کردن یک توضیح اضافی به این منجر نخواهدشد که مشتریان وقت بیشتری را صرف نگاه کردن به بسته بندی کنند.

    بنابراین ممکن است اگرسعی کنید همه اطلاعات را به مشتری منتقل کنید، منجر به آن شود که هیچ پیامی به مشتری منتقل نشود. خریداران هنگام نگاه کردن به بسته بندی ها تنها ۳ تا ۴ مفهوم را در نظرمی‌گیرند ( نام تجاری، ظاهر کلی، شرح محصول و ادعا)، درنتیجه اگر به دنبال تأثیرگذاری هستید، ساده سازی کنید.





    ۵ -مصرف : پس از آنکه شما یک مشتری را برایخرید ترغیب کردید، کار شما به نقطه پایان نزدیک شده است. هنگامی که محصول به خانه بردهمی‌شود، ما باید نگران سهولت استفاده و عملکرد آن باشیم تا مشتری ترغیب به تکرار آنخرید شود. مکانی که یک محصول نگهداری و استفاده می‌شود، تأثیر بزرگی بر خرید تکرارپذیر و یادآوری آن دارد.




    محصولاتی که در یک یخچال و یا پیشخوان قرارمی‌گیرند، یک یادآور دائم از آن برند محسوب می‌شوند. بسته‌بندی هایی که بعد از اتمام خود محصول مصرف‌های دیگری نیز پیدا می کنند، به سبب آن بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند ور در نهایت منجر به ماندگاری در ذهن و مصرف بیشتر آن محصول می شوند.

    یک مثال ساده بسته بندی های شیشه ای و یا فلزی با
    طراحی کارتن زیبا می باشد. اکنون مشتریان از محصولات در موقعیت های جدید استفاده می کنند و پتانسیل به اشتراک گذاری این محصولات نیز باعث می شود آگاهی بیشتری از آن برند در بین مشتریان و مخاطبان هدف ایجاد شود.





    ۶ – تحقیق و توسعه در مورد بسته بندی محصولمان به منظور پایداری و ثبات در بازار و به روز بودن : خرده فروشان(تولید کنندگانی که محصولاتی برای مصرف کننده نهایی تولید می کنند) و مشتریان هر روز بیشتر و بیشتر نسبت به تأثیرات محیطی بسته بندی آگاهی پیدا می کنند.

    برخی از تولید کنندگان بزرگ ( متاسفانه اکثرادر خارج از ایران ) برای آگاهی از سلایق مشتریان از کارتهای امتیازی نظر خواهی استفاده می کنند و این اهیمت این موضوع را نشان می دهد که چگونه بسته بندی باعث افزایش خریدمی شود.

    باید سعی کنیم همیشه نسبت به مخاطب و مصرف کننده هدف به روز عمل کنیم در غیراین صورت از غافله عقب خواهیم ماند و سهم بازار خود را از دست می دهیم( آنچه که متاسفانه برای بسیاری از تولید کنندگان برند و بنام محصولات به خصوص غذایی در ایران اتفاق میافتد).




    همانطور که رویکردهای فرهنگی-اجتماعی تأییدمی کنند، دخیل کردن مشتریان در فرآیند طراحی بسته بندی از اهمیت زیادی برخوردار استتا تشخیص دهیم چه چیزی آنها را ترغیب می کند و چه چیزی ترغیب نمی‌کند. و این امر یکعامل کلیدی برای جهت گیری صحیح در راستایایجادبسته بندی موفق می باشد.





    مترجم و مولف : حامد میرزاآقایی

    ویرایش توسط maya2015 : June 24th, 2015 در ساعت 02:52 AM

  2. کاربر مقابل از maya2015 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  3. #2
    aliasbahi آفلاين است كاربر ساده
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    19
    تشکر
    3
    تشکر شده 3 بار در 3 ارسال

    پیش فرض

    عجب مطلب خوب و جالبی بود واقعا حال کردم

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 10:09 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : سئو
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved