تاریخ امروز :
تالار های تخصصی نیک صالحی - Powered by vBulletin
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    maya2015 آفلاين است کاربر ویژک نیکصالحی
    تاریخ عضویت
    Apr 2015
    نوشته ها
    1,361
    تشکر
    87
    تشکر شده 187 بار در 167 ارسال

    پیش فرض طراحی کاتالوگ



    کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید ، تجارت وخدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب ،نقش به سزایی داشته باشد .

    از خلق کاتالوگ در جهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد در اواسط قرن بیستم انسان صنعت با جامعه سرمایه داری آن زمان، لحظه ای توانست از کاتالوگ به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارها و فکر های گذشته چون اطلاعیه ها وتراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی جوابگوی نیاز تولید کنندگان را نداشتند .

    در
    طراحی و چاپ کاتالوگ به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه ، رقابت و معرفی بازار تولید و عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیک کردند تا “پیام گیرها ” بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود ، با تولیدات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند.

    به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نوپای بعد از جنگ جهانی دوم ، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع ،جایی در بازار آن زمان نداشت . به ناچار رفته رفته برای هدایت افکار وسیع جامعه باید چاره ای اندیشید تا با روش جدید تری بتوان بازار موجود را از دست رقبا ربود و این امر مهم نیاز به نوآوری در عرصه گرافیک را باعث شد .

    کاتالوگ وسیله خوبی بود تا پیام گیرها بتوانند راغب به خواندن و دیدن تصاویر در جهت آشنایی بیشتر با محصولات تولیدشده در وقت و زمان کمتری باشند .

    شناخت تولید چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی ـ نشان تصاویر تولید ـ معرفی شاخه های مختلف تولید ـ معرفی ساختار و مشخصات فنی از طریق متن نوشتاری و…همه و همه از عملکردهای سنجیده کاتالوگ بود .

    در اوایل تنظیم و خلق کاتالوگ شکل آن به صورت یک برگه پشت و رو بود که بیشتر به تراکت شبیه بود ولی روی جلدآن حال و هوای پوستر داشت . در اوایل سال های ۱۹۷۰میلادی ابعاد آن به صورت استاندارد ۳۰×۲۱ در کشور فرانسه تعریف شد. طبق این تعریف کاتالوگ ها معمولا از دو برگ بیشتر هستند و علاوه بر بیان تصویری از متون نوشتاری جهت معرفی و جذب وهدایت مخاطبین استفاده می شود .

    مهترین دلیل برای استفاده از کاتالوگ همانا قادر ساختن افراد جامعه برای شناخت تولیدات و خدمات ” بدون نیاز به واسطه ” و رویت محصولات و مطالعه آن در “فرصت مناسب ” به جهت قابل ” حمل و نقل ” بودن وهمچنین جایگزینی مناسب برای پوستر و دیگر موارد تبلیغاتی است.

    کاتالوگ ها معمولا به دو صورت معرفی می شوند :

    ۱-یا وسیله ای برای معرفی یک محصول از چندین محصول تولید شده می باشند .(تک محصولی)

    ۲-یا وظیفه معرفی چندین محصول جدید با عملکردهای مختلف را بر عهده دارد . (چند محصولی )

    آنچه باید در یک کاتالوگ خوب منظور شود :

    ۱-خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ .

    ۲-معرفی امتیازات و رتبه های تولید (استاندارد ـ ایزوهای موجود و….) در
    طراحی و چاپ کاتالوگ

    ۳- معرفی هرچه بیشتر در خصوص دیدترین و بهترین ساخته ها و خدمات .

    ۴- دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به پیام گیر ها به جهت مشخصات فنی ـ خدمات ارایه شده ـ قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات متشابه ، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می باشد .

    ۵- وجود تصاویر و متن نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم گیری خود سرعت می بخشد .

    ۶-کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد .بدین صورت که پیامگیر و یا مخاطبین از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهمتر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره ، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند .

    ۷- با درج آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی ، بتوان شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند .


    از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

    ۱-قابل حمل بوده و مطالعه آن در زمان فراغت .

    ۲-خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ .

    ۳-ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با پیام گیر .

    ۴-ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب .

    ۵-به جهت فرصت مناسب برای مطالعه داشتن ، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می کند .

    ۶-کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند

  2. #2
    پی اس دی پرینت آفلاين است تازه وارد
    سادگی
    تاریخ عضویت
    Aug 2017
    سن کاربر
    30
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    با تشکر از راهنمایی شما
    بسیار مفید بود برای طراحی

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 06:09 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : سئو
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved