سلام دوستام توی این تایپیک قسط داریم شمارو با یک سری از اقلام که طراحان با اون ها زیاد سر کار دارند و شاید شما نیز برای کسب کار خودتون به اون ها نیاز داشته باشید رو برای شما خیلی کوتاه توضیح بدهیم.

کارت ویزیت :

کارت های ویزیت از ابزارهای موثر و مفید هستند که تاثیر آنها اثبات شده است. داشتن یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصر به فرد و چشم گیر این امکان را برای مشتریان و مصرف کنندگان فراهم می کند تا خرید خود را به آسانی و با طیب خاطر انجام دهید.

در اینجا ۲۳ نکته اساسی و مفید را به شما خواهیم گفت که به شما کمک می کند که یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید:



۱.
از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شماست.
۲. مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای جذابیت های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب مشتری است.
۳. از رنگ های متنوعی استفاده کنید.
۴. از عکس هایی استفاده کنید که احساسات افراد را تحریک کند، البته با توجه به این که برخی از تصاویر ممکن است برای محیط تجاری مناسب نباشد.


۵. از کارت هایی که مواد پلاستیکی در آنها بکار رفته استفاده نکنید. از کارت های رنگی و کارت هایی استفاده کنید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی است، به این طریق طرح کارت در ذهن بیننده باقی مانده و دیرتر فراموش می شود.
۶. کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید. شما می توانید کارت خود را به گونه ای طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن را دارید به نمایش بگذارد.
۷. کارت را به صورتعمودی طراحی کنید تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
۸. کارت ها ویزیت دو لت و سه لت می تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا کند.
۹. کارت های ویزیتی با طرح های مختلف طراحی کنید. با این روش افراد در کلکسیون کارت های ویزیت شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.
۱۰. به اضافه کردن یک فایل آهنگ یا موزیک به کارت خود فکر کنید. این گونه می توانید مطمئن باشید هر کس با هر سلیقه ای از داشتن کارت شما امتناع نمی کند.

۱۱. شما باید مطمئن باشید کارت شما از روش ها و راه های لازم برای ارتباط برقرار کردن با افراد برخوردار است، مثلا نام کمپانی، آدرس، شماره تماس، فاکس، آدرس وب سایت و همچنین آدرس ایمیل. فراموش نکنید بودن نام خود شما به اندازه نام کمپانی در کارت ویزیت اهمیت دارد.
۱۲. نگران هزینه ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر هزینه کردن برای چات کارت ویزیت بعدا می توانید درآمد بیشتری داشته باشید. با داشتن یک کارت ویزیت خوب با تعداد بالا تعداد افرادی که با شما تماس می گیرند نیز بیشتر شده، در نتیجه میزان فروش محصول شما نیز افزایش پیدا می کند.
۱۳. داشتن دو کارت متفاوت می تواند میزان فروش محصول شما را تا حد باور نکردنی بالا می برد.
۱۴. مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می کنید به خوبی برند یا نام تجاری شما را تصریح و توصیف می کند.
۱۵. سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با برشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است

۱۶. نوشته ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث می شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.
۱۷. از کارت ویزیت هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و … است چون باعث می شود یک فرد غیر حرفه ای و اماتور به نظر برسید.
۱۸. سعی کنید به جای نوشته های طولانی از نوشته ها و عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید. نوشته های بلند و طولانی باعث کمم شدن علاقه فرد به خواندن مطالب می شود.\
۱۹. پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد. این باعث می شود مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.
۲۰. اگر می دانید در یک سال بیشتر از ۱۰۰۰ کارت استفاده نمی کنید مطمئن باشید در کار و تجارت خود شکست خواهید خورد. بنابراین روش خود را تغییر داده و کاری کنید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند.
۲۱. بهترین روش برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به یادماندنی هست یا نه این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت دیگر قرار دهید و آن ها را از یک تابلو آویزان کنید، سپس به آن ها نگاه کنید. اگر کارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی است. اما اگر این اتفاق نیفتاد بدانید در یک قسمت از کار اشتباه کرده اید.
۲۲. اگر کارت خود را به مشتری ارائه کردید و او با دیدن آن چیزی در مورد اینکه چقدر کارت خوبی دارید صحبت نکرد و یا اصلا چیزی در مورد کارت نگفت، این ها نشانه هایی است که نشان می دهد کارت شما از فاکتور WOW برخوردار نیست بنابراین چیزی هم برای گفتن در مورد آن وجود ندارد.
۲۳. ونکته اخر این که در هنگام دریافت کارت ویزیت خود از گرافیک یا خروجی گرفتن کارت ویزیتی که خودتون طراحی میکنید حتما یک نسخه را به صورت یک
کارت ویزیت لایه باز داشته باشید تا در صورت نیاز تغییرش بدید و دوباره خروجی بگیرید.

لوگو:




خاصیت های کمپانی

همانطور که قبلاً گفتم، در طراحی لوگو نباید تمام جزئیات کمپانی را به شغل برد مانند آدرس، عدد تلفن، و تارنما ها. نخست اینکه لوگو شما را شلوغ می کند، آن را به هم ریخته کرده و درک آن را برای مشتری مشکل می کند. دوم اینکه، اگر بخواهید جای شرکتتان را تغییر دهید چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت باید دوباره لوگو را طراحی کنید , و یا در سایت های دانلود لوگو بروید. انگار کنید، هر بار که آدرس و یا شماره تلفن کمپانی را تغییر دهید باید لوگو کمپانی را نیز دوباره طراحی کنید. پس بهتر است که از اول شغل از پیمان دادن ویژگی های خاص شرکت در لوگو امتناع کنید.نشانه های نامناسب

این یک اشتباه ناخودآگاه و غیر عمدی است که طراح های لوگو آن را مرتکب می شوند. بعضی وقت ها، یک نشانه یک تفسیر کاملاً اشتباه به هستی می آورد. باید در به کار بردن نشان ها زیاد دقت کرد لغایت تبدیل به یک طرح مبتذل و قبیح نشود. پس احساسات مذهبی نیز باید پیش از طراحی لوگو در عقیده گرفته شودشعارهای طولانی

ما نباید حالت مبهوت کننده به وجود آوریم. در این میان بسیاری از برندهای شرکت هایی وجود دارند که در طراحی های لوگو شان از یک شعار کاربرد کرده اند. برای نمونه لوگو مک دونالد به همراه شعار “عاشقش هستم” همراه شده است، و تمام لوگو های نامدار Nike با “فقط انجامش بده” ارائه شده است. ولی به درازا این شعارها پروا کنید. آن ها بسیار ساده و موثر هستند. شعارهای بلند مانند چیزی هستند که طراحی لوگو شما را به ویرانی می کشند.تصاویر استوک

الهام گرفتن از جاهای دیگر یک باره حقیقت است اما هیچگاه نباید از طراحی های دیگر کپی کرد. تفاوت زیادی در بین اقتباس، انطباق و الهام در لوگو هستی دارد. با این دلیل است که نباید هیچوقت از تصاویر استوک و عکس ها در طراحی لوگو استفاده کرد. این شغل در پایان به یک دعوای حقوقی و یا نقض کپی رایت منجر می شود. طراح ها باید مطمئن باشند که طراحیشان اصل و منحصر به فرد است.


بروشور:

لوگو
لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است که حتما در طراحی باید استفاده شود. در صورت نداشتن لوگو و تمایل سفارش دهنده طراحی آن بپردازید زیرا لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شرکت سفارش دهنده است. لوگو می تواند در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور نقش یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی مهم را ایفا کند.


رنگ
رنگ ها یکی دیگر از عناصر جذب کننده و مهم هر طرح هستند. به علت اهمیتی که رنگ ایفا می کند ، رنگی چاپ کردن کار ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب، طرح را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید. میانگین زمانی که یک فرد به یک بروشورنگاه می کند معمولأ 7 ثانیه است و این رنگ است که بیننده را راغب به توجه و صرف کردن وقت بیشتری می کند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب ، چشم بیننده را به خود جلب نمی کند.
عکس هابروشوریا کاتالوگ خود را با متن ها و مطالب خسته کنند طولانی مثل یک کتاب داستان پر نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو و کاتالوگ شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر کار است . حد المکان از عکس های با کیفیت استفاده کنید. بنابراین صرف هزینه برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد، تا طرحی بهتر و خاص تر ارائه شود. نکته مهمی دیگر این است که هر چقدر نوشته ها از عکس های مربوطه کمتر باشد کار بیشتر جلب نظر می کند.
اولویت بندیالویت نگاه افراد به بروشور در نگاه اول به تصاویر، در مرحله بعد به عنوان مطالب و در آخر به جزییات می باشد. درنظر گرفتن این قانون الویت بندی در طراحی بروشور مطالب مهم تر و اطلاعات برای فروش محصول را به وسیله تصاویر کارشده در بروشور به صـورت برجسته تر نمایش می دهد، تا مورد توجه بیننده کار قرار گیرد.
فرمول کمترین بیشترینمهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری در چند ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کـــــم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید. تناسب تصاویر و مطالب و نوع تر کیب بندی آن در ارائه کار، نظر بیننده را گاه مثبت یا در صورت رعایت نکردن آن گاهی اوقات منفی رقم میزند.یکنواختی
بهتر است که در طراحی یک بروشور به میزان متن و نسبت آن به تصاویر دقت کنید و بروشور را با مطلب های زیاد و سایزهای بزرگ پر نکنید و حدالامکان فضای خالی برای چرخش چشم و استراحت آن بگذارید تا بروشور را از یکنواخی و خسته کنندگی در بیاورید. برای مطالب و به صورت کلی بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید تا به بروشور شما ظاهری دلچسب تر بدهد.
فضادر فضای بروشور بهتر است متون بروشور علامت گذاری شود و با نشانه ها، موضوع آنها دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر در بروشور کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیبا تر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن بروشور پیدا کند. اهمیت تصاویر برای بروشوربرای اینکه شما در تبلیغات توسط بروشور بخواهید به اهداف خود برسید و شرکت خود را معرفی کنید می توانید در بروشور خود از تصاویر و عکس های مربوط برای گویا بودن کار خود استفاده کنید و نظر بیننده را به بروشور خود جلب کنید. از این طریق می توانید محصول یا فعالیت خود را بهتر و واضح تر معرفی کنید. اینگونه بیان تصاویر برای بیننده ای که از موضوع کار مطلع نیست بسیار گویاتر می باشد .
عکس محصولات
و اما تصاویر محصول که هدف اصلی ما را در معرفی کالا رقم می زند و ضرورت طراحی بروشور و نوع معرفی محصولات آن، ایجاب می کند تا با طراحی بروشور بهتر و جذاب تر به میزان فروش و بازاریابی خود کمک شود. بروشور نه تنها برای معرفی مستقیم کالا مناسب است، بلکه کم هزینه تر و با تیراژ بالا تر از کاتالوگ چاپ می شود و حاوی نکاتی است که مورد نیاز مصرف کننده می باشد. عکس ها و تصاویر به کار رفته در بروشور معمولاً از محصولات و آیتم های مهم شرکت است تا مشتری به هدف ارائه این بروشور پی ببرد.
لوگو
لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است که حتما در طراحی باید استفاده شود. در صورت نداشتن لوگو و تمایل سفارش دهنده طراحی آن بپردازید زیرا لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شرکت سفارش دهنده است. لوگو می تواند در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور نقش یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی مهم را ایفا کند.
رنگرنگ ها یکی دیگر از عناصر جذب کننده و مهم هر طرح هستند. به علت اهمیتی که رنگ ایفا می کند ، رنگی چاپ کردن کار ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب، طرح را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید. میانگین زمانی که یک فرد به یک بروشورنگاه می کند معمولأ 7 ثانیه است و این رنگ است که بیننده را راغب به توجه و صرف کردن وقت بیشتری می کند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب ، چشم بیننده را به خود جلب نمی کند. عکس هابروشوریا کاتالوگ خود را با متن ها و مطالب خسته کنند طولانی مثل یک کتاب داستان پر نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو و کاتالوگ شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر کار است . حد المکان از عکس های با کیفیت استفاده کنید. بنابراین صرف هزینه برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد، تا طرحی بهتر و خاص تر ارائه شود. نکته مهمی دیگر این است که هر چقدر نوشته ها از عکس های مربوطه کمتر باشد کار بیشتر جلب نظر می کند.
اولویت بندیالویت نگاه افراد به بروشور در نگاه اول به تصاویر، در مرحله بعد به عنوان مطالب و در آخر به جزییات می باشد. درنظر گرفتن این قانون الویت بندی در طراحی بروشور مطالب مهم تر و اطلاعات برای فروش محصول را به وسیله تصاویر کارشده در بروشور به صـورت برجسته تر نمایش می دهد، تا مورد توجه بیننده کار قرار گیرد.
فرمول کمترین بیشترینمهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری در چند ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کـــــم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید. تناسب تصاویر و مطالب و نوع تر کیب بندی آن در ارائه کار، نظر بیننده را گاه مثبت یا در صورت رعایت نکردن آن گاهی اوقات منفی رقم میزند.یکنواختی
بهتر است که در طراحی یک بروشور به میزان متن و نسبت آن به تصاویر دقت کنید و بروشور را با مطلب های زیاد و سایزهای بزرگ پر نکنید و حدالامکان فضای خالی برای چرخش چشم و استراحت آن بگذارید تا بروشور را از یکنواخی و خسته کنندگی در بیاورید. برای مطالب و به صورت کلی بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید تا به بروشور شما ظاهری دلچسب تر بدهد.
فضادر فضای بروشور بهتر است متون بروشور علامت گذاری شود و با نشانه ها، موضوع آنها دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر در بروشور کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیبا تر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن بروشور پیدا کند. اهمیت تصاویر برای بروشوربرای اینکه شما در تبلیغات توسط بروشور بخواهید به اهداف خود برسید و شرکت خود را معرفی کنید می توانید در بروشور خود از تصاویر و عکس های مربوط برای گویا بودن کار خود استفاده کنید و نظر بیننده را به بروشور خود جلب کنید. از این طریق می توانید محصول یا فعالیت خود را بهتر و واضح تر معرفی کنید. اینگونه بیان تصاویر برای بیننده ای که از موضوع کار مطلع نیست بسیار گویاتر می باشد .
عکس محصولات
و اما تصاویر محصول که هدف اصلی ما را در معرفی کالا رقم می زند و ضرورت طراحی بروشور و نوع معرفی محصولات آن، ایجاب می کند تا با طراحی بروشور بهتر و جذاب تر به میزان فروش و بازاریابی خود کمک شود. بروشور نه تنها برای معرفی مستقیم کالا مناسب است، بلکه کم هزینه تر و با تیراژ بالا تر از کاتالوگ چاپ می شود و حاوی نکاتی است که مورد نیاز مصرف کننده می باشد. عکس ها و تصاویر به کار رفته در بروشور معمولاً از محصولات و آیتم های مهم شرکت است تا مشتری به هدف ارائه این بروشور پی ببرد.