تاریخ امروز :
تالار های نیک صالحی - صفحه اصلی
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

تفاوت در میزان مصرف سوخت تندر؛ مقصر کیست؟

  1. #1
    مدیر بخش جهان و استانها hosseinmahtab آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2007
    نوشته ها
    2,686
    تشکر
    1,836
    تشکر شده 5,243 بار در 2,574 پست

    پیش فرض تفاوت در میزان مصرف سوخت تندر؛ مقصر کیست؟

    تندر-‌90 ایران‌خودرو، دو لیتر بیشتر از همتای پارس‌خودرویی خود بنزین می‌سوزاند.



    گروه خودرو – اعلام میزان مصرف سوخت و کیفیت خودروهای تولیدی تندر-90 در دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو چند روزی است که چالش‌برانگیز شده است، به طوریکه طبق جدول میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه شده، تندر-‌90 ایران‌خودرو، دو لیتر بیشتر از همتای پارس‌خودرویی خود بنزین می‌سوزاند.


    هرچند دو شرکت تولید‌کننده در شرایط یکسان و با قطعات مشترک و با یک موتور مشخص اقدام به تولید این خودرو فرانسوی می‌کنند، اما اعلام میزان مصرف سوخت تندر که در ایران‌خودرو و پارس‌خودرو متفاوت به نظر می‌رسد واکنش‌هایی را برانگیخته است.
    این در حالی است که عباس کاظمی، ‌مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی در پاسخ به این ناهمگونی در مصرف سوخت تندر عنوان می‌کند که جدولی که این سازمان برای میزان مصرف سوخت خودروها ارائه کرده، طبق اعلام مرکز تست ایران است.به اعتقاد کاظمی، خودروسازان سیستم ecu را که مدیریت کنترل مصرف سوخت را بر عهده دارد، به صورت دقیق نصب و تنظیم نمی‌کنند و همین موضوع منجر به افزایش مصرف بنزین بیشتری در خودروها می‌شود.اما نماینده مدیرعامل ایران‌خودرو در اخذ گواهینامه استانداردهای خودرویی، روز گذشته محتوای جدول میزان مصرف سوخت که کاظمی‌ به آن استناد کرده را کذب محض خواند و به جای اینکه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را که زیر نظر وزارت صنایع فعالیت می‌کند را بابت تهیه این جدول به مناظره دعوت کند، مسوولان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت را به یک مناظره در خصوص مصرف سوخت تندر-90 فراخوانده است.
    این در حالی است که نماینده مدیرعامل ایران‌خودرو با تکذیب ادعای افزایش مصرف سوخت تندر-90 این شرکت نسبت به محصول مشابه تولیدی در پارس‌خودرو، خود نیز تاکید کرده که اعداد و ارقام مربوط به میزان مصرف سوخت خودروها توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اندازه‌گیری و اعلام می‌شود و سایر سازمان‌ها در این خصوص مسوولیتی ندارند. در همین حال مدیر عامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به خبرنگار ما گفت :جدول مذکور توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که زیر نظر وزارتخانه صنعت و معدن فعالیت می‌کند تهیه شده و این جدول از طریق موسسه استاندارد به سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه از جمله سازمان بهینه‌سازی ارسال می‌شود بنابراین سازمان هیچ دخل و تصرفی در جدول مذکور نداشته و این جدول مبنای عمل تمامی ‌مراجع تصمیم‌گیر قرار می‌گیرد.
    وی همچنین از نماینده مدیرعامل ایران‌خودرو در اخذ گواهینامه استانداردهای خودرویی، خواست که اعتراض خود را به گوش مسوولان شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران برساند نه سازمان بهینه‌سازی.

  2. تشکرها از این نوشته :


  3. #2
    كاربر ساده hossein264 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته ها
    47
    تشکر
    3
    تشکر شده 29 بار در 21 پست

    پیش فرض

    به نظر من شما باید از کسانی که مصرف کننده این خودرو هستند در مورد مصرف سوخت بپرسید
    من تندر 90 شرکت پارس خودرو دارم از نظر مصرف سوخت طبق آزمایشی که انجام دادم مصرفش در جاده با بنزین سوپر در هر صد کیلومتر حدود 5.5 لیتر الی6 لیتر هست
    از دوستانی که تندر 90 شرکت ایرانخودرو دارن خواهش میکنم پس از درباره مصرف سوختشون بنویسن
    البته من هم این موضوع رو درباره تفاوت مصرف سوخت شنیده بودم ولی باید زود قضاوت نکرد

  4. تشکرها از این نوشته :


  5. #3
    کاربر متوسط yassin_car آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    313
    تشکر
    105
    تشکر شده 222 بار در 146 پست

    پیش فرض

    در این که ایران خودرو در کارش اتقان ندارد شکّی نیست ؛ ولی به دلیل ضریب تراکم بالای پیشرانه ی ال90
    باعث می شود این ماشین به اکتان بالا (در حدّ سوپر) نیاز دارد و ممکن است تفاوت در آمار تفاوت در بنزین
    آزمایشی باشد.
    _______________________________
    _______________________________
    _______________________________


    کاری؟سوالی؟نامه یادتون نره.
    /members/yassin_car/


  6. #4
    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست

    Talking نمیدونم فقط این رو می دونم که لوگان خوبه!

    والا از ایران خودرو هیچی بعید نیست.یکی از بستگان ما 206 اس دی خریده بود چند وقت چیش دنده عقب نداشت!!!!!!!!!!!!!!:))

    این مصرف سوخت باید در شرایط یکسان با هر 2 ماشین آزمایش بشه چون اینگونه ماشینها با موتورهای قوی و پرشتاب با قشار آوردن به موتور مصرفشون تصاعدی میره بالا:)

  7. #5
    کاربر ویژه بخش خودرو eftekharzadeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 299 بار در 112 پست

    پیش فرض

    این موضوع خاص تندر نیست. من وهمکارم پارسال در یک روز دو دستگاه 206a تحویل گرفتیم. دوسه ماه پیش با هم رفتیم دیاگ زدیم میانگین مصرف من 10.4 بود و میانگین مصرف ایشون 12.7 !!!!!!! طفلک اوایل فکر میکرد باکش سوراخه !!!!!!!! جالبه بدونین نمایندگیها هم میگن همینه که هست باید باهاش بسازی !!!
    البته من این قضیه رو از خیلیها شنیدم وخیلیها این مشکل رو دارن. بنابراین این قضیه در ایرانخودرو ظاهرا یک امر عادی هستش و اهمیتی هم نداره !!!!!!!!

  8. #6
    Racer BoY Racer BoY آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2006
    نوشته ها
    944
    تشکر
    8
    تشکر شده 776 بار در 474 پست

    پیش فرض

    لگان ساخت ایران خودرو هم دقیقا همین مقدار است.حدود6
    اینها چرت و پرت و شایعه است.

    نوع رانندگی به قدری موثر است که باور نمی کنید/
    دنده مرده/
    دور موتور بالا/
    دیر دنده عوض کردن
    /راندن در ترافیک
    /راندن در بزرگراه وخارج شهر
    /مسیرکفی یا سربالای ی
    /استفاده از کولر یا باز بودن پنجره ها
    /باد تایر
    /فیلتر هوا
    /تمیز بودن رادیات کثیف و جرم نداشتن
    /بالانس بودن چرخ ها
    /رگلاژ بودن ترمز ها و راحت چرخیدن چرخها در حالتی که لنت با دیسک ترمز در تماس است در حالتی که پدال ترمز فشرده نشده
    /گرما سرمای هوا
    /و....

    مطمئن باشید قبل از اینکه به سازنده ایراد بگیرید و لوگان و 206 رو بدنام کنید،مراتب بالا رعایت شده باشد.خیلی ها میگند ماشینها صفر باشن.ولی ماشین صفر هم ممکن هست نصف ایرادات بالا را داشته باشند که بیشتر نیازتنظیم دارند تا عیب.

  9. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Racer BoY برای ارسال این پست سودمند:


  10. #7
    کاربر ویژه بخش خودرو eftekharzadeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته ها
    186
    تشکر
    33
    تشکر شده 299 بار در 112 پست

    پیش فرض

    در تاثیر نوع رانندگی و شرایط رانندگی بر مصرف سوختکه جای هیچ شکی نیست.
    من و همکارم در یک شهر رانندگی میکنیم. تمام سرویسها رو هم با هم انجام دادیم(روغن موتور، فیلتر روغن وهوا). ماشین هم که اتوماته و چون هردومون تقریبا هم سن هستیم فکر نمیکنم نوع رانندگیمون با هم خیلی تفاوت داشته باشه لذا به احتمال زیاد وضعیت کارکرد گیربکس دو ماشین شبیه همه. زمین مشهد هم تقریبا صافه و مثل تهران شیبهای ناجور سربالایی وسرازیری وجودنداره. باد لاستیکهامون هم در یک محل تنظیم میکنیم. هر دومون هم تقریبا 10000 تا کار کرده بودیم که رفتیم دیاگ زدیم.
    ببینید دوست عزیز. من قصد بدنام کردن 206 رو ندارم. بلکه منظورم سازنده 206 و لوگانه. چون این رفیق من تو همون 10 روز اولی که ماشین رو تحویل گرفته بود واقعا فکر میکرد باکش سوراخه !!!
    من تفاوت مصرف بدلیل نوع وشرایط رانندگی رو قبول دارم ولی نه به اندازه 2.3 لیتر اختلاف برای دو ماشینی که تقریبا 90 درصد شرایطشون مثل همه.
    چرا. اگر هردومون آزرا یا سوناتا 6 سیلندر یا ... داشتیم حرف شما رو کاملا قبول داشتم. این اختلاف برای ماشینایی با اون حجم موتورها و اون سطح مصرف سوخت کاملا منطقی بود. ولی برای دو تا 206 با موتور 1600 و شرایط تقریبا مساوی قبول کنین که این اختلاف مصرف سوخت اصلا منطقی نبوده وارتباط چندانی با نوع رانندگی نداره . ( البته من افکار شما رو در خصوص سازنده میدونم ومیشناسم و میدونم که شما هم زیاد دل خوشی از اینا ندارین. واسه همین تعجب کردم که توپست قبلی به حمایت از سازنده اقدام کردین !!:confused: )
    ویرایش توسط eftekharzadeh : August 13th, 2010 در ساعت 11:31 PM

  11. تشکرها از این نوشته :


  12. #8
    Racer BoY Racer BoY آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2006
    نوشته ها
    944
    تشکر
    8
    تشکر شده 776 بار در 474 پست

    پیش فرض

    حمایت از سازنده نه.این سازنده نیازی به حمایت من و شما نداره برای انداختن محصولاتش.

    منظور تفاوتهایی است که بین تندر تولید سایپا
    تندر تولید ایران خودرو میگذارند
    یکی صدی 7 میسوزاند یکی صدی 11
    اینها بیشتر تبلیغات و بزرگنمایی ست تا حقیقت و واقعیت. یکی میخواد محصولش فروش بره.میگه کیفیت مونتاژ بهتره. قطعه بهتره. مصرف سوخت کمتره
    کیفیت رنگ بهتر.خدمات بهتره. فروش بهتره. هزار تا چیز دیگه برای فروش یک محصول بیشتر و افتخار کردن به اون

    یکسری مسائلی هست مثلا ببینید خیلی ها میگن کولر مصرف بنزین میبره بالا.کولر خاموش میکنن. پنجره هارو باز کنن. ولی خبر ندارن که در این حالت مصرف بنزین 20 درصد از حالتی که کولر روشنه بیشتر میشه.هم هوای مطبوع کولر رو از دست میدن هم مقدار زیادی بنزین رو.تازه شتاب گیری ماشین هم کاهش پیدا میکنه به خاطر تلاطم هوای بیشتر که بخشیش وارد اتاق میشه و فضا رو بهم میزنه و مقاومت ایجاد میکنه.
    یک وقتی میبینید یک نفر از جایگاه بی کیفیت سوخت میگیره.شانس بدش بلایی سر ریل سوخت یا انژکتورها میاد.مصرف سوخت به شدت بالا میره.یا ماشین از جان و حرکت می افتد اصطلاحا.مشکلی برای پمپ بنزین پیش می آید بنزین خوب پمپ نمی شود ماشین ریپ میزند لگد میزند چراغ چک روشن می شود در کورس با ماشین همتا عقب میماند.در حالی که شاید ماشین برنده 50 هزار کارکرد داشته باشد ولی ماشین بازنده در کیلومتر 5 هزار با مشکل پمپ بنزین مواجه شده و از حالت عادی خارج است. یا گرفتگی سوزن انژکتور.یا مشکل ارور در سامانه جرقه.

  13. تشکرها از این نوشته :


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 11:55 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کدنویسی و
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : انجمن سئو

آکواريوم ماهي طوطي کاسکو