تاریخ امروز :
تالار های نیک صالحی - Powered by vBulletin
تبلیغات
تولبار جدید و آپدیت شده مخصوص نیک صالحی آماده دانلود است ، برای دانلود کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

سرویس و نگهداری سیستم ترمز پراید:

  1. #1
    farzadhny آواتار ها
    farzadhny آفلاين است كاربر ساده
    تاریخ عضویت
    Feb 2007
    سن کاربر
    23
    نوشته ها
    59
    تشکر
    10
    تشکر شده 80 بار در 30 پست
    لايك دريافتي
    0
    لايك كرده
    0

    پیش فرض سرویس و نگهداری سیستم ترمز پراید:

    سرویس و نگهداری سیستم ترمز پراید:
    بازديدهاي دوره‌اي سيستم ترمز:
    مايع ترمز(روغن ترمز) را هر دو سال يكبار تعويض كنيد. در صورتي كه از اتومبيل در مناطق كوهستاني يا مناطقي كه داراي آب و هواي مرطوب مي‌باشند استفاده مي‌كنيد مايع ترمز را هر سال تعويض كنيد.
    هر 10 هزار كيلومتر سطح روغن ترمز، پدال ترمز، كيفيت كار بوستر و ترمز دستي را بازديد نمائيد.
    هر 20 هزار كيلومتر اتصالات، لوله‌ها، شيلنگهاي ترمز، نيروي ترمز، ترمز ديسكي و ترمز كاسه‌اي را بازديد نمائيد.

    بازديد روغن ترمز:
    دقت كنيد كه سطح مايع ترمز نزديك علامت
    MAX
    روي منبع ذخيره روغن ترمز باشد. در غير اينصورت به مقدار لازم روغن ترمز (از همان نوع و همان رنگ) اضافه كنيد و سيستم را از نظر نشتي مايع ترمز بازديد كنيد.
    مشخصات مايع ترمز:
    DOT-3 يا DOT-4 مي‌باشد.(fmvss 116 يا (SAEJ 1703a

    بازديد ترمز دستي
    با نيروي معادل 10 كيلوگرم اهرم ترمز دستي را كشيده و كورس آن راامتحان كنيد. كورس حركت 8-6 دندانه(صدای تيک). دقت کنيد که حتی با کشيدن ترمز دستی به اندازه يک دندانه(تيک) می‌بايست چراغ قرمز هشدار دهنده
    Break در جلو آمپر روشن شود.

    بازديد شيلنگهای ترمز:
    شيلنگ خلاء، اتصالات و سوپاپ مکشی را از نظر سائيدگی، خوردگی و يا هرگونه خرابی و نشتی روغن ترمز بازديد کنيد.

    کنترل کيفيت کار بوستر ترمز:
    مرحله اول:
    ۱- پدال ترمز را در حالتی که موتور خاموش است چند بار فشار دهيد تا اطمينان يابيد که ديگر مقدار حرکت پدال تغيير نمی‌کند.
    ۲- در حاليکه پدال را نگه داشته‌ايد، موتور را استارت بزنيد.
    ۳- در حالتی که استارت می‌زنيد پدال بايد کمی پايين برود.
    مرحله دوم:
    ۱- موتور را استارت بزنيد.
    ۲- بعد از دو دقيقه آنرا خاموش کنيد.
    ۳- نيروی معمولی را به پدال وارد کنيد.
    ۴- اگر کورس حرکت ابتدا بلند بوده و پس از هر بار فشار دادن پدال کوتاهتر شود بوستر سالم است.
    ۵- در صورت وجود هرگونه اشکال، سوپاپ يک طرفه و يا شيلنگ خلاء را بازديد کنيد. در ضمن دقت کنيد که اتصالات نيز بی نقص باشد. در صورت لزوم تعميرت را انجام داده و آزمايشات را مجددا انجام دهيد.
    مرحله سوم:
    ۱- موتور را استارت بزنيد.
    ۲- نيروی معمول را به پدال وارد کنيد.
    ۳- در حالتی که پدال را نگه داشته‌ايد موتور را خاموش کنيد.
    ۴- حدود سی ثانيه پدال را نگه داريد.
    ۵- در صورت تغيير نکردن ارتفاع پدال بوستر سالم است.
    ۶- در صورت وجود هرگونه اشکال، سوپاپا يکطرفه و شيلنگ خلاء را بازديد کنيد. دقت کنيد که اتصالات هم بی نقص باشند. در صورت لزوم تعميرات لازم را انجام داده و آزمايشات را مجدداٌ انجام دهيد.

    بازديد ترمز ديسکی:
    ۱- سيلندر ترمز ديسکی جلو را از نظر نحوه کار و نشتی بازديد نمائيد.
    ۲- مقدار سائيدگی لنتها را بازديد نمائيد.
    ۳- ضخامت دسيک را بازديد نمائيد.
    حد ضخامت لنت ترمز: ۳ ميلیمتر
    حد ضخامت ديسک ترمز: ۱۱ ميليمتر

    بازديد ترمز کاسه‌ای:
    ۱- طرز کار سيلندر ترمز چرخ و نشتی احتمالی آن را بازديد کنيد.
    ۲- لنت را از نظر سائيدگی و يا هرگونه آسيب ديدگی بررسی کنيد.
    ۳- قطر داخلی کاسه چرخ را اندازه بگيريد.
    حد استاندارد:
    لنت ترمز: ۱ ميليمتر
    قطر داخلی کاسه چرخ: ۱۷۰ ميليمتر

    بازديد ارتفاع پدال:
    فاصله مرکز سطح لاستيک روی پدال تا سينی جلو می‌بايست بين ۲۰۴ تا ۲۰۹ ميليمتر باشد.

    بازديد خلاصی پدال:
    ۱- پدال را چند بار فشار دهيد تا خلاء آن از لوله خارج شود.
    ۲- پدال را به آرامی و با دست فشار داده تا ميزان خلاصی آن مشخص گردد.(زمانيکه زير دست مقاومت احساس شود)
    خلاصی پدال میبایست بین 4 تا 7 میلیمتر باشد.

    بازديد فاصله پدال تا کف اتومبيل:
    پدال را با نيروئی معادل ۶۰ کيلوگرم فشار داده و در همين حال، فاصله مرکز سطح بالای کفشک پدال تا کف اتومبيل بايد در حد استاندارد (حداقل ۶۱ ميليمتر) باشد. اگر ميزان فاصله کمتر از حد استاندارد باشد موارد ذيل را بازديد کنيد:
    الف: وجود هوا در سيستم
    ب- عملکرد بد رگلاژ اتوماتيک
    ج- فاصله بيش از حد کفشک تا کاسه چرخ
    بر اساس آمار توليد شرکتهای سایپا و ايران خودرو از ابتدای سال ۸۲ تا کنون خودروی پرايد عنوان پر تيراژترين خودروی ايرانی را از پيکان ربود و از آن خود کرد. طبق برنامه توليد اعلام شده توسط شرکت سایپا٬ در سال ۸۲ شرکت سایپا ۲۳۰ هزار دستگاه پرايد توليد خواهد کرد و ظرف چند سال آينده توليد يک ميليون دستگاه پرايد را در دستور کار دارد. لذا خودروی پرايد بعد از پيکان عمومی ترين خودروی کشور خواهد شد.

  2. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما farzadhny برای ارسال این پست سودمند:


موضوعات مشابه

  1. سیستم‌عامل جدید مایکروسافت، راه ورود به دنیای Cloud Computing
    توسط Mohammad Hossein Hashemi در انجمن اخبار IT فن آوری اطلاعات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: October 29th, 2008, 10:46 AM
  2. پاسخ: 4
    آخرين نوشته: October 21st, 2008, 01:21 AM
  3. ساخت گالری رایگان تصاویر با استفاده از سیستم A.A Dynamic Gallery
    توسط raya در انجمن اخبار IT فن آوری اطلاعات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: March 6th, 2008, 11:17 AM
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: February 28th, 2007, 07:25 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
قدرت گرفته از ویبولتین ،اکنون ساعت 06:20 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.
کليه حقوق اين سايت متعلق به  شرکت فرهنگ سازان  است.هر گونه استفاده از مطالب اين سايت پيگرد قانوني دارد
سئو و بهينه سازي : سئو
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved